Ποια Φαγητά Πειράζουν Τα Νεφρά;

4+1 Τροφές Που Πρέπει Να Περιορίσετε

Ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά και ποια συμβάλλουν στην υγεία τους;

Αναρωτιέστε ποια φαγητά κάνουν καλό και ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά σας; Η καλή λειτουργία και υγεία των νεφρών είναι αναμφίβολα ένα θέμα που μας απασχολεί όλους  για αυτό και είναι εξαιρετικά σημαντικό να δίνουμε μεγάλη προσοχή στην διατροφή μας.

Οι σωστές επιλογές σε φαγητά συμβάλλουν στη εύρυθμη λειτουργία των νεφρών, στην πρόληψη καθώς και στην αποφυγή της εξέλιξης της νεφρικής νόσου. Ακολουθούν αναλυτικά απαντήσεις στο ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά καθώς και ποιες είναι οι τροφές που επιβαρύνουν την λειτουργία τους, ώστε να τα προστατεύσετε αποτελεσματικά.

Διατροφή: Ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά και πώς να τα αποφύγετε;

Η υιοθέτηση μιας ισορροπημένης διατροφής είναι το θεμέλιο για την προστασία του οργανισμού μας και την εξασφάλιση της καλής λειτουργίας των νεφρών μας. Ειδικότερα τα άτομα που έχουν διαγνωστεί με νεφροπάθεια πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά με τη διατροφή τους, ώστε να προστατεύσουν τα πολύτιμα αυτά όργανα του οργανισμού τους. Τα νεφρά είναι άλλωστε υπεύθυνα για την αποτοξίνωση του οργανισμού και του καθαρισμού του αίματος, απομακρύνοντας περιττές και επιβλαβείς ουσίες. 

Επιπλέον, υπάρχουν συγκεκρiμένα φαγητά που πειράζουν τα νεφρά και αυτά σαφώς καλό είναι να τα γνωρίζουμε καθώς τα όργανα αυτά πρέπει να λειτουργούν σωστά ώστε να διατηρούν τους ηλεκτρολύτες του σώματος μας, όπως το νάτριο και το κάλιο, σε σταθερά επίπεδα. Σίγουρα σας συμβουλεύουμε να αποφεύγετε τα φαγητά με μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, αλατιού και κακών λιπαρών. Παρακάτω θα αναφερθούμε αναλυτικά στο ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά και για ποιους λόγους πρέπει να τα αποκλείσετε από το διαιτολόγιο σας.

1.Μειώστε τα φαγητά με μεγάλη περιεκτικότητα σε αλάτι

Ο περιορισμός του αλατιού θα λέγαμε είναι το θεμέλιο για την πρόληψη και αντιμετώπιση ασθενειών που σχετίζονται με τα νεφρά. Οι ειδικοί τονίζουν, αναζητώντας απάντηση στο ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά, πως στην κορυφή της λίστας είναι αυτά που έχουν μεγάλες ποσότητες σε αλάτι. Αυτό είναι υπεύθυνο για τον σχηματισμό πέτρας στα νεφρά διότι αυξάνει τα επίπεδα ασβεστίου στα ούρα. Αποφύγετε το γρήγορο και έτοιμο φαγητό καθώς και κατεψυγμένα και επεξεργασμένα τρόφιμα, διότι αυτά περιέχουν υψηλές ποσότητες αλατιού.

Τα αλλαντικά είναι μερικά από τα φαγητά που περιέχουν μεγάλες ποσότητες αλατιού. Ειδικότερα, το ζαμπόν, το μπέικον και άλλα λιπαρά αλλαντικά είναι ιδιαίτερα ανθυγιεινά. Προτιμήστε φέτες βραστής γαλοπούλας ή κοτόπουλο και καλύτερα να προετοιμάζεται μόνοι σας το κολατσιό για την δουλειά σας και όχι να το αγοράζεται έτοιμο από έξω μη γνωρίζοντας την ποιότητα των τροφίμων που καταναλώνεται.

Η γενική σύσταση είναι η μέγιστη ποσότητα αλατιού να μη ξεπερνάει τα 2,5 με 5 γραμμάρια την ημέρα (1 ως 2 κουταλάκια του γλυκού).Η παρακολούθηση της πρόσληψης νατρίου είναι απαραίτητη  για τα άτομα με νεφρική δυσλειτουργία, πιο συγκεκριμένα όταν τα νεφρά δεν λειτουργούν καλά, το νάτριο δεν απεκκρίνεται σωστά στα ούρα. Αυτό οδηγεί σε κατακράτηση υγρών και πρήξιμο. Άλλες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αλάτι που αποτελούν συχνή απάντηση στο ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά είναι τα πατατάκια, τα κατεψυγμένα γεύματα και όλα τα έτοιμα και επεξεργασμένα φαγητά.

  1. Περιορισμός των τροφών και φαγητών με μεγάλη ποσότητα ζάχαρης

Η ζάχαρη επίσης βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στην λίστα με το ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά και καλό είναι να τα αποφεύγετε. Πιο συγκεκριμένα, η λευκή ζάχαρη οφείλεται για πολλές βλάβες του οργανισμού μας αυξάνοντας τις συγκεντρώσεις πρωτεϊνών στα ούρα που αυτές στην συνέχεια οδηγούν στην δυσλειτουργία των νεφρών. Τα αναψυκτικά είναι μια κατηγορία ποτών που περιέχουν τεράστιες ποσότητες ζάχαρης και μηδενική διατροφική αξία.

Πέρα από προβλήματα στα νεφρά έχει αποδειχθεί ότι τα αναψυκτικά περιέχουν άχρηστες θερμίδες και αυξάνουν το σωματικό βάρος. Αντί των αναψυκτικών μπορείτε και συνίσταται για την καλή υγεία των νεφρών σας, να καταναλώνεται πολύ νερό, φυσικούς χυμούς και smoothies. Τέλος, αν καταναλώνετε αρκετούς καφέδες την ημέρα που περιέχουν ζάχαρη είναι πολύ σημαντικό να την μειώσετε ή να την αντικαταστήσετε με μαύρη ή με άλλα γλυκαντικά.

  1. Περιορισμός των τροφών που περιέχουν φώσφορο

Ο φώσφορος είναι ένα σημαντικό μέταλλο για την υγεία του ανθρώπου, συμβάλλοντας στα οστά, στα δόντια και στα νεύρα. Όμως όταν τα νεφρά δεν λειτουργούν σωστά είναι δύσκολο ο οργανισμός να θέσει σε μια ισορροπία τα επίπεδα ασβεστίου και φωσφόρου στο αίμα. Έτσι όταν είναι αυξημένα τα επίπεδα φωσφόρου, τα επίπεδα ασβεστίου μειώνονται, οδηγώντας το σώμα να δεσμεύει ασβέστιο από τα οστά. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κάνει τα οστά πιο εύθραυστα και αδύναμα.

Συνίσταται επομένως να αποφεύγετε τις τροφές με μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο. Τέτοιες είναι τα τυριά, οι σαρδέλες, όπως αναφέραμε και άνωθεν τα αναψυκτικά κ.α. Καλύτερα να προτιμάτε λαχανικά όπως μπρόκολο και κολοκύθια .Όταν αναρωτιέστε ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά, να θυμάστε πώς ότι έχει υποστεί επεξεργασία, περιέχει ανθυγιεινά συστατικά για αυτό τα φρούτα και τα λαχανικά είναι ο σύμμαχος σας στην προστασία των νεφρών σας και της υγεία σας γενικότερα.

  1. Μειώστε την κατανάλωση ζωικής πρωτεΐνης

Οι ειδικούς να επισημαίνουν πως η ζωική πρωτεΐνη, ανήκει στα φαγητά που πειράζουν τα νεφρά, γι’ αυτό και συνίσταται ο περιορισμός της. Αυτή η προτροπή γίνεται για να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης πέτρας στα νεφρά. Περιορίστε την κατανάλωση κρεάτων, ιδιαίτερα κόκκινου κρέατος, και επενδύστε περισσότερο σε φυτικές τροφές που δεν επιβαρύνουν το πεπτικό μας σύστημα ούτε και το ουροποιητικό.

Τροφές, με μεγάλη ποσότητα ζωικής πρωτεΐνης είναι το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά και τα θαλασσινά. Φυσικά δεν προτείνεται να τα αφαιρέσετε από την διατροφή σας τελείως, απλά να τα περιορίσετε καθώς η ζωική πρωτεΐνη αυξάνει τα επίπεδα ουρικού οξέος, κάνει τον μεταβολισμό να παράγει μεγάλες ποσότητες αζώτου ώστε να την αποβάλει μέσω του ουροποιητικού μας συστήματος και αυτό επιβαρύνει τον οργανισμό μας και τα νεφρά ενώ αυξάνει και τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στα νεφρά.

Η κατανάλωση τροφών χαμηλότερης περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες συμβάλει στη μείωση των επιπέδων ουρίας και στην εύρυθμη λειτουργία των νεφρών. Προτιμήστε επομένως τροφές με χαμηλότερες πρωτεΐνες όπως τα λαχανικά και το ελαιόλαδο.

  1. Υδατάνθρακες και Κάλιο

Οι υδατάνθρακες αποτελούν την βάση μιας καλής δίαιτας για τα νεφρά καθώς γεμίζουν με ενέργεια το σώμα. Ιδιαίτερα τα άτομα με νεφρική νόσο ή νεφρική βλάβη πρέπει να διατηρούν τα ενεργειακά τους επίπεδα σταθερά με απλούς και σύνθετους υδατάνθρακες. Στην κατηγορία των υδατανθράκων βέβαια, βρίσκουμε φαγητά που πειράζουν τα νεφρά, όπως το ψωμί ή τα τρόφιμα που περιέχουν ραφιναρισμένη ζάχαρη, όπως κέικ, πίτες, μπισκότα και άλλες τροφές που έχουν παραχθεί με αλεύρι.

Είναι επίσης πολύ σημαντικό να διατηρείτε σε κανονικά επίπεδα το κάλιο σας διότι όταν οι νεφροί δεν λειτουργούν σωστά δεν διατηρούν το κάλιο στο σώμα σε κανονικό επίπεδο και τότε τα επίπεδα καλίου μπορεί να αυξηθούν και να προκαλέσουν ακανόνιστο καρδιακό παλμό  κ.α. Εαν έχετε πρόβλημα με το κάλιο σας,καλύτερα να αποφύγετε τις μπανάνες, το μπρόκολο, τη σοκολάτα, τις ντομάτες, το πεπόνι και τα μανιτάρια, καθώς περιέχουν υψηλά επίπεδα καλίου.

Συμπερασματικά, τα νεφρά είναι υψηλής σημασίας όργανα του σώματος που συμβάλλουν στην απομάκρυνση των άχρηστων προϊόντων και των τοξινών από τον οργανισμό. Η επιλογή τροφών που συμβάλλουν την καλή υγεία τους είναι καταλυτικής σημασίας. Για να οριστεί ποια είναι η καλύτερη διατροφή για την υγεία, εφόσον πάσχετε ή και όχι από νεφροπάθεια είναι απαραίτητο να συμβουλευτείτε τον νεφρολόγο σας και έναν ειδικό διατροφολόγο. Αυτοί ως ειδικοί θα σας αναφέρουν συγκεκριμένα ποια φαγητά πειράζουν τα νεφρά σας και τι πρέπει να κάνετε για την καλή υγεία αυτών.

Αν και εσείς επιθυμείτε μια εμπεριστατωμένη συμβουλή ιατρού καθώς και διάγνωση επικοινωνήστε άμεσα με τον ιατρό Παπαδογιαννάκη Απόστολο, κλείνοντας το δικό σας ραντεβού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.